Team van de Toekomst

11-09-2024

Dit voorjaar is Silverein begonnen met het project "Team van de Toekomst", waarbij zorgprofessionals, naasten en vrijwilligers intensief en gelijkwaardig samenwerken. Het project is als eerste geïntroduceerd bij de kleinschalige woonvorm Plaza Mayor op Weltevreden.

Regiomanager Paul van Veldhuijzen legt uit dat het project Plaza Mayor de perfectie locatie is met een betrokken team en cliëntenraad. “We zijn gestart met een kleine, concrete stap, zoals het samen opstellen van een weekprogramma," vertelt hij.

Het doel is om de rol van naasten te versterken en hen meer inspraak te geven in de zorg. Ondersteund door een coach en projectleider van Waardigheid en Trots, zullen zorgmedewerkers en familieleden leren samenwerken in subteams, met de wensen van alle zestien bewoners in gedachten. “Hoe meer betrokkenen zien dat hun inbreng telt, hoe groter de betrokkenheid zal worden,” aldus Paul.

Onder het motto "wat men moet leren, leert men door te doen" is het project van start gegaan. Silverein hoopt hiermee de ouderenzorg toekomstbestendig te maken en de kwaliteit van leven voor bewoners te verbeteren.