Ondertekening overeenkomst nieuwe woonzorglocatie Santvoorde

28-07-2024

Woonzorg Nederland en Silverein hebben onlangs een belangrijke stap gezet in de ontwikkeling van een volledig vernieuwde zorglocatie in Baarn. Met de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst bevestigen beide partijen hun inzet voor de realisatie van een modern en toekomstbestendig woon-zorgcomplex aan de Troelstralaan.

Deze heugelijke stap markeert een belangrijke fase in het project en volgt op de intentieovereenkomst die inmiddels twee jaar geleden al werd ondertekend. Het doel van dit nieuwbouwproject is een innovatieve woonzorglocatie creëren, waar ouderen met een langdurige zorgindicatie, in een zorgomgeving, de zorg ontvangen die zij nodig hebben. Het huidige pand aan de Troelstralaan wordt volledig gesloopt om plaats te maken voor een compleet nieuw gebouw.

Nieuwe woonzorglocatie voor ouderen en seniorenwoningen
Deze nieuwbouwontwikkeling is het resultaat van een uitgebreide zoektocht naar passende oplossingen voor de groeiende zorgvraag van ouderen in Baarn. Silverein gaat een deel van het nieuwe pand van Woonzorg Nederland huren om hoogwaardige zorg te bieden aan ouderen. Op hetzelfde perceel zal Woonzorg Nederland seniorenwoningen bouwen die rechtstreeks worden verhuurd aan ouderen. Hierdoor wordt een geïntegreerde woonzorgomgeving gecreëerd. De huidige aanleunwoningen blijven staan.

"Deze samenwerkingsovereenkomst markeert een belangrijke mijlpaal in onze inspanningen om de best mogelijke ondersteuning en zorg in Baarn aan ouderen te bieden," zegt de heer Timon Dijkman, directeur Silverein. "De nieuwe woonomgeving, die samen met Woonzorg Nederland wordt ontwikkeld, zal positief bijdragen aan onze mogelijkheden en ook een positieve impact hebben op onze directe omgeving in Baarn."

"Wij zijn ontzettend blij met deze samenwerking en de gezamenlijke inzet voor het realiseren van een toekomstbestendig zorgcomplex in Baarn," zegt Cees van Boven, bestuursvoorzitter van Woonzorg Nederland. "Met deze nieuwe woonzorglocatie dragen we niet alleen bij aan het zorgaanbod voor senioren in Baarn en de regio, maar creëren we ook een omgeving waar ouderen met de juiste zorg en ondersteuning zelfstandig kunnen blijven wonen.”

Betrokkenheid bewoners en vrijwilligers
Op dit moment in het proces is nog geen informatie bekend over de planning voor de sloop en daaropvolgende nieuwbouw. Uiteraard worden bij de ontwikkeling van dit nieuwe woonzorgcomplex bewoners, 1e contactpersonen, vrijwilligers en medewerkers nauw betrokken. Zij worden bijvoorbeeld uitgenodigd voor de presentatie van de ontwerptekeningen, waarbij hun feedback waardevolle informatie voor het project oplevert.