De nieuwste Silver is uit!

19-06-2024

De nieuwe Silver ligt klaar om gelezen te worden!

Silver is ook dit keer weer een mooie compilatie van verhalen van cliënten, ontwikkelingen waar enthousiaste Silverein collega’s mee bezig zijn en uiteenlopende ideeën om inspiratie uit op te doen.

In Nederland groeit de aandacht voor de sociale benadering. De cultureel antropoloog Anne-Mei The zegt hierover: “Mensen met dementie zouden met de juiste sociaal empathische aanpak, zeker een jaar langer thuis kunnen wonen en zich zinvol in de maatschappij kunnen voelen.” Het verhaal van talentvrijwilliger Marjo is hiervan een aansprekend voorbeeld. Meerdere keren per week fietst zij naar ontmoetingscentrum Bij de Tijd om, met inbegrip van haar dementie, vrijwilligerswerk te doen. Ook lees je in deze Silver de mooie samenwerking bij Zorg thuis, waarbij collega’s samen met cliënt Gerda alles hebben geprobeerd, waardoor zij nu minder afhankelijk is van zorg. Het verhaal van mevrouw Boshuis vertelt over haar zwemactiviteiten. Zij krijgt hierbij flexibel de hulp van het zorgteam van de Heidetuin, haar zoon en een zweminstructrice van vroeger. Een mooi voorbeeld van gelijkwaardige samenwerking. Ook Jan van der Hammen, regelmatig gastspreker bij Silverein, diept het thema ‘samenwerking van de zorgdriehoek’ grondiger uit in het ‘Netwerk als basis’. De participatiesamenleving vindt ook voet aan de grond in de zorg. Uiteraard staan in deze Silver meer interessante artikelen dan deze korte samenvatting, dus voel je zich zeker uitgenodigd op zoek te gaan naar de nieuwste uitgave. Veel leesplezier en heb je suggesties voor het volgende nummer, gebeurt er op jouw afdeling iets dat ook een plekje in Silver verdient, of ben je geïnspireerd geraakt en denk je graag mee in de volgende brainstormsessie, mail dan naar: communicatie@silverein.nl, alvast bedankt!

U leest de nieuwste Silver hier

Veel leesplezier!

Hartelijk dank alvast.