Aankondiging deelname tv-programma ‘Meldpunt’

04-10-2024

Aanstaande vrijdag 4 oktober om 19.50 uur geeft directeur Timon Dijkman in tv-programma 'Meldpunt' uitleg over de restaurants die worden omgevormd tot ontmoetingspleinen. We begrijpen dat, gedurende de testperiode omtrent de uitgifte van versnaperingen, met name door bewoners en familieleden onrust wordt ervaren en deze situatie bij hen vragen teweegbrengt. We doen er alles aan om iedereen van informatie te voorzien en dit was mede de aanleiding voor Timon Dijkman om toelichting te geven.

Goede zorg staat voorop

We willen benadrukken dat veel belangrijke aspecten van het dagelijks leven, zoals de zorg die onze zorgteams aan de bewoners bieden, onveranderd blijven. Bij Silverein staat goede zorg voorop. Net als andere zorgorganisaties in de sector, hebben ook wij helaas te maken met personeelstekorten, stijgende kosten en meer intensievere zorgvragen. Dat betekent, dat we op alle mogelijke manieren kijken hoe we aan die zorgvraag kunnen blijven voldoen. Nu en in de toekomst.

Ontmoetingspleinen

De restaurants worden daarom omgevormd tot ontmoetingspleinen. De ontmoetingspleinen blijven een centrale rol vervullen in het sociale leven van onze bewoners; mét een uitgebreid activiteitenprogramma, een gezellige inrichting en de mogelijkheid om versnaperingen te verkrijgen. Het aanbieden van versnaperingen zal worden ondersteund door een gastheer of gastvrouw. Na de testfase zal het reguliere activiteitenprogramma weer worden hervat.

Het aanbod van de reguliere maaltijden en tussendoortjes blijft ongewijzigd en wordt op de afdeling of etage aan bewoners aangeboden. Tegelijkertijd blijven we bewoners desgewenst op de ontmoetingspleinen voorzien van een extraatje voor henzelf of voor familie en vrienden. Tijdens de testfase zijn gastheren en -vrouwen aanwezig voor uitleg over en hulp bij de nieuwe manier uitgifte van versnaperingen.

De uitzending van Meldpunt is te zien op vrijdag 4 oktober 2024 om 19.50 uur op NPO 2.